Před pár lety si známé zahraniční vydavatelství nechalo v České republice udělat důkladný průzkum chování spotřebitelek v oblasti kosmetických produktů. Přineslo to výsledky zajímavé pro výrobce kosmetiky i jejich konzumenty.
První otázka zněla, kosmetiku kterých značek považují české ženy za nejlepší na světě. Podle odpovědí je to Chanel a Lancôme. Na druhou otázku, které produkty od nich ženy pravidelně používají, většina odpověděla, že kromě náhodně získaného vzorku nikdy žádný nevyzkoušela. Zdánlivý paradox nám pomůže osvětlit odpověď na další otázku, které kosmetické značky ženy nejčastěji vídají v časopisech o módě. Jen tak z hlavy si na prvním místě vybavily právě Chanel a Lancôme. Jejich reklamy jsou v časopisech hned vepředu, vidíme je dřív, než vůbec dojdeme ke stránce s obsahem.
Poučení: Pokud jste výrobce kosmetiky, inzerujte po dobu 60 let ve všech významných časopisech a vaše značka se dostane do podvědomí zákazníku :-)))))
Samozřejmě nevěříme, že když si koupíme krém za čtyři a půl tisíce, který propaguje v reklamě Kaia Gerber (dcera modelky Cindy Crofordove), stane se zázrak a my se ráno probudíme s dokonalými lícními kostmi. Něco v naší hlavě na to ale odmítá přistoupit. Jen se s tímto krásným obrazem ztotožníme. Krém si nekoupíme, protože je to moc drahé a my musíme hlavně natankovat, nakoupit, zaplatit složenky a postarat se o děti.
V různých drogériích v České Republice nakoupíme kvalitní výrobky za pár korun. A jakmile dosáhneme úroveň, kdy si můžeme dovolit koupit něco dražšího, tak si uděláme radost a ten zázrak si koupíme.
Celý ten multimiliardový byznys s krásou je založen právě na tomhle — na touze.
Čemu věříme
Část žen se domnívá, že kosmetika prodávané v kamenných obchodech nebo parfumeriích prochází nějakou zvláštní a pečlivou kontrolou než ta, která je k mání pouze v e‑shopech. Také věříme, že vyšší kvalita a lepší účinky má kosmetika, kterou nabízejí lékárny.
Ve skutečnosti musejí všichni výrobci podnikat podle stejné legislativy a rozdíl mezi kosmetikou prodávanou v e‑shopu, Sephoře a lékárně je pouze v ceně za zalistování. Když chcete prodávat v drogérii, musíte zaplatit, a když v lékárně, tak ještě připlatit.
Pro malé značky s ruční výrobou je to vysoko nad finanční možnosti, nehledě na to, že nejsou zásobováni v požadovaném objemu. To ovšem nic nevypovídá o jejich kvalitě, ta je často vyšší než u té etablované konvenční kosmetiky, kde se na surovinách šetři, co to jde.
Také se často setkáváme na sociálních sítích jako na facebooku, instagramu, twitru a jiných, kde se nabízejí spousta kosmetiky z různých multilevlových společnosti MLM. Ale podle mé zkušenosti vím, že každá máme typ pleti, které nesvědčí určité tipy kosmetiky, ale zase na druhou stranu si můžete vybrat s nepřeberné nabídky a tak vyzkoušet více výrobku za zlomek ceny a hned zjistíte, co vám sedne.
Takže závěrem chci jen dodat, že né každá drahá kosmetika je dobrá a né každá levná kosmetika je dobrá. Já raději preferuji zlatý střed.
S láskou Veru a Lenka